دانستنی

دانستنی

دانستنی

دانستنی

برخی امکانات خانه هوشمند

سیستم در بازکن هوشمند و تصویری

یکی دیگر از امکاناتی که باعث بالا رفتن کارایی میشود، و در اکثر ساختمان های هوشمند استفاده میشود، در باز کن ها یا قفل هوشمند است، البته این سیستم شامل موارد زیادی است ک شامل مواردی از جمله، در باز کن، قفل، چشمی درب و… میشود، با استفاده از این سیستم میتوانید از وضعیت ورود و خروج به خانه یا محل کارتان مطلع شوید. و حتی زمانی که خانه نیستید هم بدانید که چه افرادی جلوی خانه شما آماده اند. این امکانات میتواند، شامل مواردی مانند: پارکینگ و… هم بشود.

سیستم اعلام و اطفای حریق

یکی دیگر از ویژگی های هوشمند و کاملا کاربردی سیستم های ضد حریق هستند، این سیستم به افزایش امنیت و ایمنی خانه کمک میکند، و زمانی که دود یا علائمی از حریق توسط سیستم های اطفای حریق تشخیص داده شوند، با استفاده از آژیر هشدار به اطلاع شما خواهد رسید.

کنترل وسایل برقی آشپزخانه

از دیگر موراد امکان کنترل کردن وسایل برقی آشپزخانه است، این روز ها با دلیل مشغله های زیادی که افراد دارند ترجیح میدهند که آشپزی را در خانه انجام ندهند و از غذاهای آماده استفاده کنند تا بیشتر بتوانند به کارهای دیگرشان رسیدگی کنند، به این دلیل که پختن غذا وقت زیادی را در روز به خود اختصاص میدهد. اما تجهیزات هوشمند در این زمینه هم میتوانند به شما کمک کنند.

انواع قفل ها

از این نوع قفل ها معمولا در ساختمان های شلوغ تر و پر رفت و آمد نصب میکنند، این قفل همان قفل کارتی است که پیشتر هم راجع به آن صحبت کرده بودیم، این فقل به وسیله کارت های rfid یا کارت های کامپیوتری کار میکنند که صاحب اتاق با استفاده از کارتی که در اختیار دارد میتواند آن را باز کند، برخی از این کارت ها با تکنولوژی RFID و از راه دور کار میکنند و برخی از آنها دارای یک شکاف مخصوص روی قفل اند که وقتی کارت را وارد آن میکنی پس از تایید درب باز میشود.
این کارت ها برای مسافران به صورت جداگانه ای صادر میشوند و پس از اینکه مدت اعتبار اتاق به پایان برسد، کارت هم باطل خواهد شد و دیگر فاقد اعتبار نخواهد بود.

قفل مغزی توپی

قفل های دارای مغزی توپی، این قفل ها هم یکی از انواع قفل های بدون کلید است که تنها با فشار دادن کلید و چرخاندن دستگیره آن میتوان درب را باز کرد، برای باز کردن این قفل تنها لازم است که دکمه را بزنید و دستگیره را بچرخانید، تا درب به صورت خودکار باز شود.

قفل الکترونیکی یا قفل برقی

این قفل ها هم یکی از مدل های قفل الکترونیکی موجود در بازار است که برای کار کردن آنها نیاز به جریان برق بین ۱۲ تا ۲۴ ولت است، این قفل ها از سیستم های مختلفی استفاده میکنند که از کارت خوان ها، اثر انگشت و… استفاده میکنند و پس از اینکه فرمان باز کردن قفل را دریافت میکنند باز میشوند.
از قفل الکترونیکی در طیف وسیعی از کاربردها استفاده میکنند، مثلا در هتل ها، مراکز تجاری و اداری و مسکونی.

چه مارک تلویزیونی بخریم


اولین سوالی که در خرید تلویزیون ایجاد می شود این سوال است که چه مارک تلویزیونی بخریم. برندهای مختلف ویژگی های متفاوتی دارند و هر کدام با برخی مشخصات در ذهن مصرف کنندگان جا گرفته اند. مثلا تلویزیون های سونی همیشه با عنوان کیفیت برتر اما با قیمت بالاتر شناخته شده اند همانطور که ضبط ماشینهای پایونیر به نحوی در این بخش جا افتاده که به زحمت شرکت دیگری بتواند جای آن را بگیرد.

موقع انتخاب برند تلویزیون برخی افراد تمایل دارند که اگر قبلا تلویزیونی داشته‌اند که از اون راضی بوده‌اند مجددا همان برند را برای خرید تلویزیون انتخاب کنند. یکی از نکات مثبت این تصمیم آشنایی با سبک و سیاق کلی ساختار تلویزیون است اما ایرادهایی هم دارد. بعنوان نمونه ممکن است در طی سال هایی که از خرید قبلی تلویزیون گذشته شرکت سازنده تغییراتی کرده باشد که دیگر کیفیت قبلی را نداشته باشد و یا سیاست های ساخت و تولید آن تغییر کرده باشد. بهترین نمونه عینی برای این مسئله شرکت سونی است که عموم مردم هنوز کیفیت بسیار بالای تلویزیون های CRT این شرکت را به یاد دارند در حالیکه تلو.یزیون های ال ای دی سونی به نسبت آنها افت کیفی زیادی داشته و به هیچ وجه مشتریانی که با دید قبلی به سراغ سونی میروند را راضی نمی‌کند.

تعمیر تلویزیون

پمپ آب

با توجه به گسترش شهرها و انتقال افراد از اجتماع های کوچک به جوامع مدرن و پیشرفته شهری باعث پدید آمدن کلان شهرها شده است و این موضوع باعث افزایش جمعیت شهری و کمبود آب و کاهش فشار آب شده است. جهت رفع این نیاز ساکنین منزل باید اقدام خرید پمپ آب مانند پمپ آب خانگی، کشاورزی و صنعتی نمایند. پمپ آب یکی از اساسی ترین تجهیزات صنایع، کشاورزی و خانگی می باشند. امروزه با خرید پمپ آب پمپیران می توان به راحتی نیاز به فشار آب را در منازل مسکونی، مراکز خرید، زمین های کشاورزی و صنایع مختلف رفع کرد.

سیستم های قفل دیجیتال

قفل دیجیتال دارای سیستم های امنیتی پیشرفته ای هستند که امنیت خانه یا شغل شما را تقویت می کنند ، از جمله:

سیستم ضد سرقت: با وارد کردن تکرار رمز ورود یا ضربه زدن به درب یا قفل دیجیتال صدای زنگ های دستگاه.

سیستم ضد ضربه: اگر ولتاژ در قفل های دیجیتال مجاز نباشد ، سیستم الکترونیکی به طور خودکار برای چند ثانیه خاموش می شود.

سیستم هشدار آتش: در صورت بروز آتش سوزی در منطقه ، دستگاه به شما هشدار می دهد.

مجهز به قفل کودک: این سیستم به شما کمک می کند نگران بیرون رفتن فرزندان خود از خانه نباشید.

مجهز به قفل امنیتی: با فعال کردن این سیستم هیچ کس قادر به دسترسی به قفل هوشمند حتی با کارت و رمز عبور بدون اجازه شما نخواهد بود.