دانستنی

دانستنی

دانستنی

دانستنی

سرقت ادبی چیست؟


پلاجیاریزم یا سرقت ادبی به حالتی گفته میشود که فردی ایده ها یا حاصل تحقیقات فردی را کپی مرده و به عنوان ایده یا تحقیقات خود به نام خودش آنها را منتشر میکند.

سرقت ادبی هم نوعی کلاه برداری محسوب میشود و پیامد های نامطلوبی را برای فرد در پی خواهد داشت. این کار انواع مختلفی دارد از جمله:

1- سرقت علمی و یا زیر و رو کردن اندیشه ها و بیانات شخصی دیگران به اسم خودتان.

2- استفاده از حاصل زحمات دیگران به نفع خود و بدون پرداخت دستمزد.

3- انتشار ایده، کتاب و مقاله فردی دیگر به نام خودتان

4- ذکر سخنان افراد دیگر بدون استفاده از علامت نقل قول در مقالات و نوشته ها

5-تغییر دادن ساختار نقل قول هایی که در مقاله استفاده کرده اید.

نحوه تشخیص سرقت ادبی در مقالات

برای اینکه بتوانید متوجه شوید که آیا در نوشته و مقاله ای سرقت ادبی بکار رفته است یا خیر میتوانید از ابزار های آنلاین و وبسایت های معتبر برای اینکار استفاده نمایید

استفاده از وبسایت iThenticate

بهترین و بروز ترین وبسایت برای چک کردن سرقت ادبی وبسایت iThenticate است که به شکل دقیق به بررسی بخش های مختلف اثر میپردازد تا در آن هیچ گونه سرفت علمی وجود نداشته باشد.

زمانی که مقاله خود را برای نشریه ارسال میکنید، سردبیر نشریه مورد نظر به بررسی مقاله شما با استفاده از سرویس ذکر شده میپردازد و در صورتی که در هر یک از بخش های آن سرقت ادبی بکار رفته باشد آن را در همان لحظه اول ریجکت میکند و حتی برای بررسی توسط داوران نخواهد فرستاد

برای اینکه اطلاعات جامع تری در خصوص چاپ مقاله تضمینی بدست بیاورید از سایت کانون ای اس ای دیدن نمایید

مدل های مختلف قفل های کارتی

مهمترین کاربرد قفل کارتی در کدام مکان ها می باشد؟یکی از رایج ترین و مهمترین تجهیزاتی که امروزه در هتل های بزرگ کشورهای پیشرفته استفاده می شود قفل ارزان کارتی و یا قفل هتلی می باشد.حتما می دانید که استفاده از قفل های قدیمی و کلیدی مدت زمان زیادی است که منسوخ شده است و هنگامی که وارد یک هتل برای اقامت می شوید پس از رزرو اتاق یک کلید در اختیار شما قرار دهد.این روش مدت زمان زیادی است که منسوخ شده است و کاربرد ندارد.و همچنین این کار وجهه ی هتل شما را نیز زشت می کند و از اعتبار ان می کاهد.هتلداران اگر به دنبال یک راه مناسب برای افزایش اعتبار خود و همچنین بالا رفتن تعداد مخاطبانشان می باشند بهتر است که تجهیزات هتلی خود را به روز کنند و از تجهیزات و لوازم پیشرفته استفاده کنند.
بنابراین در میابیم که یکی از مهمترین کاربردهای استفاده از این قفل ها در هتل ها می باشد که برای بالا رفتن سطح امنیتی و همچنین رفاه حال مسافران و کارکنان هتل بسیار مهم می باشد.
استفاده از قفل های کارتی در هتل ها              Use card locks in hotelsقفل کارتی نیز یکی از مهمترین تجهیزاتی است که همه ی هتل های معتبر و پیشرفته موظف هستند که از آن استفاده کنند.اینکار علاوه بر اینکه موجب می شود که امنیت آن هتل بالا برود بلکه دارای محسنات بسیار زیاد دیگری نیز هست که یکی از آن ها سهولت در رزرو اتاق ها و راحتی مسافران برای عبور و خروج از اتاق خود می باشد و اینکه مسافران این هتل با اطمینان کامل در این هتل اقامت می گزینند.
به این ترتیب انتخاب تجهیزات هتلی مناسب و با کیفیت می تواند یکی از مهمترین مسائلی باشد که در صنعت هتل و هتلداری باید رعایت شود.حال اینکه چه بودجه ای برای اینکار در نظر گرفته می شود و اینکه کدام مدل از این قفل ها برای هتل تهیه می شود به هتل بستگی دارد اما لازم است این نکته را بدانید که بهتر است که مدل های جدید این قفل ها برای هتل خریداری شود تا امکانات جدیدتر و بهتری را در اختیار شما قرار دهد و اینکه استفاده از آن راحت باشد و چندین سال استفاده ی مداوم بی هیچ اختلالی را به همراه داشته باشد.

محققان با استفاده از پرینت سه بعدی، سلول های بنیادی تولید کرده اند

تیمی از محققین دانشگاه شینگوای پکن، گزارش کرده اند که توانسته اند مجموعه ای سلول های بنیادی رویانی را از طریق پرینت سه بعدی تولید کنند.  وِی سان، یکی از اعضای گروه در بیانیه ای گفت که «امکان رشد اندام های رویانی از طریق چنین روشی واقعا هیجان انگیز است. این اندام های رویانی همانند یک دیگر و یک جور هستند و می توانند نقطه ی آغاز بسیار بهتری برای روند رشد بافت ها باشد.» این گزارش روز گذشته در ژورنال Biofabrication به چاپ رسید.


این سلول ها با قرار دادن مواد زیست شناختی و تبدیل آن ها به ساختارهای سه بعدی در پرینتر به دست آمده اند. این روش با متودهای رایج امروزی مانند پرورش دادن سلول ها در ظرف های پتری مخصوص کشت (که سبب حصول سلول های صفحه ای شکل می شود) و یا «متود آویختگی» که سلول ها مانند استالاگمیت در حمام های مواد مغذی مایع تولید می شوند، فرق دارد. سان می گوید که «با این حال، این روش ها نمی توانند سلول های مشابه و یک جور تولید کنند.»


ظاهرا این تنها پرینترسه بعدی هستند که می توانند بافت های سلولی دلخواه محققان را تولید کنند. تیم سازنده امیدوار است که بتواند مراحل توسعه را پیش ببرد و به روش های تولیدی گسترده تری در چند سال آتی دست یابد. پیش از هر چیز باید اندازه ی فیزیکی سلول ها را از طریق تنظیم پرینتر مورد بررسی قرار داد و سپس، مراحل تشخیص میزان تاثیرات اندازه های مختلف سلول ها روی روند تولید بافت مورد آزمایش قرار گیرد.


در نهایت، تیم پروژه ی مورد بحث باور دارد که می تواند با تولید حجم زیادی از سلول های بنیادی، میکروارگان های کنشگر پدید آورد.

چگونه یک موضوع برای نگارش مقاله تاریخی انتخاب کنیم؟

انتخاب موضوع  مهم‌ترین گام‌ در نوشتن مقاله علمی و پژوهشی است. برای انتخاب یک موضوع تاریخی مناسب، باید چند مرحله را طی کنید که در ادامه این مراحل را توضیح می‌دهیم.


۱٫      علاقه پژوهشگر

نخست حوزه‌ای را که به آن علاقه‌مند هستید را انتخاب کنید (اگر موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه‌ای ندارید، به احتمال زیاد خوانندگان دیگر نیز به آن علاقه‌مند نخواهند بود). از طرف دیگر فرض کنید که شما علاقه‌مند به موضوعی مانند جنگ داخلی باشید. توجه کنید که چنین موضوعاتی، مفاهیمی گسترده دارند و  چاپ مقاله jcr برای انجام تحقیق در مورد این موضوعات شما با خیل عظیمی از اطلاعات مواجه خواهید شد. ازاین‌رو در گام بعدی شما باید موضوع خود را محدود کنید.


۲٫      محدود کردن موضوع

پس از رسیدن به این مرحله سعی کنید موضوع تحقیق خود را با یک سوال مطرح کنید. برای محدود کردن موضوع انتخابی، سوالی مانند “آیا شما علاقه‌مند به مقایسه، تغییر و تحولات اجتماعی و یا بررسی علت جنگ هستید؟” را از خود بپرسید. با پرسیدن سوالات مختلف شما ابعاد گوناگونی از یک موضوع را می‌توانید مشخص کنید. ولی باید یک بعد و سوالی را که بیشتر از همه به آن علاقمندید را انتخاب کنید.


به عنوان مثال فرض کنید که شما تصمیم گرفته‌اید تا مقاله‌ای در مورد استفاده و کاربرد فیلم‌های دهه ۱۹۳۰ بنویسید. شما ممکن است این موضوع را با این سوال مطرح کنید: در فیلم‌های دهه ۱۹۳۰ چه چیزهایی ارزش شناخته شده‌اند؟ یا شما ممکن است یک سوال کاملاً متفاوت بپرسید: استاندارد زندگی در فیلم‌های دهه ۱۹۳۰ چیست؟


قفل کارتی هتلی

امروزه با توجه به افزایش توجه افراد و انسان ها به سیر و سفر و …. صنعت هتلداری وارد یک جریان رقابتی شده است .


لذا هتل ها و مراکز اقامتی برای اینکه بتوانند در این بازار رقابت کنند و بتوانند از این پیشه کسب درآمد و سود آوری کنند نیاز دارند که به تجهیزات هتلی مانند قفل کارتی مجهز شوند .


هتل ها دارای تجهیزات متعدد در زمینه های مختلفی می باشند .


مهمترین تجهیزات مورد استفاده در هتل ها تجهیزاتی هستند که باعث ایجاد امنیت و آسایش بیشماری برای مهمانان می گردند .


حال می خواهیم به اختصار به مواردی بپردازیم که باعث ایجاد امنیت بیشتر در هتل برای مهمانان عزیز می گردد


یکی از مهم ترین راه های حفظ امنیت در منازل ، سازمان ها ، شرکت ها و هتل ها و به صورت کلی هر مکانی که نیاز به امنیت بیشتر دارد ، کنترل تردد افراد و محدود کردن دسترسی افراد به محل مورد نظر است لذا با استفاده از یک قفل اکترونیکی می توان به راحتی با کمترین خطا این کنترل را انجام داد .

ایمنی کلایمر در حین کار

دستگاه کلایمر یکی از دستگاه‌هایی است که برای کار روی آن باید از تمام تجهیزات ایمنی استفاده کرد. با وجود اینکه خود کلایمر امنیت بالایی دارد و احتمال سقوط در آن تقریبا صفر است، اما با این حال ممکن است به دلیل سهل انگاری اپراتور، احتمال سقوط از روی آن را در نظر گرفت اما اگر از کمربند ایمنی استفاده شود باعث می‌شود کاربر به همراه دستگاه به پایین سقوط نکند.


چک کردن پیش از استفاده 


با توجه به حساسیتی که استفاده از این دستگاه دارد، حتما قبل از اینکه از آن استفاده شود باید آن را چک کرد تا مشکلی وجود نداشته باشد، زیرا اگر یکی از قسمت‌های دستگاه کمی آسیب دیده باشد احتمال سقوط آن از ارتفاع پیش می‌آید. پس پیش از اینکه از آن استفاده شود، قطعات آن باید یکی یکی چک کرد.


سلامت جسمی کاربران


تمامی اپراتورهایی که روی این دستگاه کار می‌کنند باید هوشیاری کامل داشته باشند و از مباحث فنی کار روی ارتفاع مطلع باشند. پیش از کار روی ارتفاع نباید از داروهای خواب آور و آرام بخش استفاده کرد.


شرایط جوی و آب هوا


استفاده از دستگاه کلایمر در شرایط جوی نامساعد توصیه نمی‌شود. از این دستگاه در زمان تندبادهای بیشتر از 12 متر در ثانیه استفاده نشود تا سلامت کاربران به خطر نیافتد. همچنین زمان استفاده از کلایمر برقی در باران، باید اتصالات را با کاورهای ضد آب پوشاند. پیش از اجاره کلایمر همه این نکات باید بررسی شود.

قفل کارتی هوشمند چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل هوشمند یکی از جدیدترین و بهترین مدل های قفل کارتی می باشد که امروزه انواع گوناگونی از ان وارد بازار شده است.در حال حاضر ۳ مدل از این قفل ها خریداری و به مصرف می رسند که نوع اول از طریق زدن یک کد و رمز کار می کنند و بعد از اینکهشما امز را به درستی وارد کردید باز می شوند .در نوع دوم دیگر به بکارگیری رمز نمی باشد و شما می تواند با کمک گرفتن از یک کارت و قرار دادن آن در محل مورد نظر درب را به آسانی باز کنید به طور کلی و عفا حدود ۲۰ کارت به همراه این قفل ها در اختیار مشتریان قرار می گیرد که می توان بر حسب نیاز تعداد آن را افزایش داد اما نوع سوم این قفل ها چگونه است؟


نوع سوم این قفل ها توسط یک قطعه ی کوچک الکترونیکی باز می شود که شما باید همیشه این قطعه را به همراه داشته باشیدحتی می توانید آن را از طریق جاسوئیچی به دسته کلید خود وصل کنید.

قفل کارتی هوشمند چه تفاوتی با انواع معمولی آن دارد؟
همانطور که می دانید قفل کارتی هوشمند نوع جدیدتری از قفل کارتی می باشد و طبیعتا امکانات بیشتری را به نسبت سایرین به مشتریان خود ارائه می دهد اما مهمترین تفاوت آن امنیت بلاتری است و همچنین دارای آژیر و زنگ هشدار می باشد،دارای یک منبع تغذیه ی مستقل است.به راحتی می توان آن را زمان بندی کرد و به این ترتیب ورود و خروج را کنترل کرد.همچنین در صورت مفقود شدن قطعه ی الکترونیکی این کارت ها به راحتی و بدون هیچ هزینه ای می توانید ان را تهیه کنید.

قفل دیجیتال هوشمند 
شرکت نامرو تجارت یکی از بهترین شرکت هایی است که تا کنون انواع قفل هتلی اعم از  قفل کارتی و قفل کارتی هوشمند و همچنین تجهیزات هتلی را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه کرده است.

این شرکت بهترین و با کیفیت ترین این محصول را در هر اندازه ای که می خواهید با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد.

TAGS: تجهیزات هتلی, خرید قفل کارتی هوشمند, فروش قفل کارتی هوشمند, قفل کارتی, قفل کارتی هتلی, قفل کارتی هوشمند, قیمت قفل کارتی هوشمند

اکسپت مقاله در مجلات Scopus


مجلات نمایه شده در اسکوپوس (Scopus) مجلاتی هستند که تقریبا تمامی حیطه های علوم زیستی، علوم مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، فیزیک و شیمی را در بر می‌گیرد و در مقایسه با پایگاه Web Of Science مربوط به موسسه ISI Thomson حدود 20 درصد پوشش بیشتری از ژورنال‌ها را داشته است. پایگاه Scopus یکی از محیط‌های جستجو برای مقالات و ژورنال‌های در حوزه‌های مختلف است که توسط پایگاه علمی الزویر (Elsevier) تهیه شده است. این پایگاه مجلات را به 4 دسته Q1، Q2، Q3،Q4 تقسیم بندی کرده و علامت Q نشاندهنده کیفیت ژورنال به شمار می‌رود. همچنین برای هر مولف یک کد شناسایی یا پروفایل نیز ارائه می کند که کد جهانی آن مولف به شمار می‌رود. در حال حاضر پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس Scopus بیش از 25 میلیون مقاله و سند را در خود جای داده است.

در حال حاضر، وزارت علوم سه دسته از ژورنال‌ها را به عنوان نشریات معتبر معرفی کرده است. با اینکه بسیاری از ایندکس‌های دیگر را نیز به عنوان ایندکس‌های معتبر به شمار آورده است. برای اطلاعات بیشتر به سایت وزارت علوم نشریات معتبر مراجعه نمایید. این سه دسته عبارتند از نشریات داخلی علمی و پژوهشی، نشریات معتبر ISI که همان JCR و یا WOS و دارای ضریب تاثیر هستند. دسته سوم ژورنال‌های Scopus هستند. این ژورنال‌ها از این نظر برای وزرات علوم مهم هستند چرا که رتبه علمی کشور و یا رشد آن بر اساس گزارشات مربوط به Scopus سنجیده می‌شوند. چاپ مقاله jcr

بطور کلی مجلات اسکوپوس Scopus برای دانشجویان و محققان تمامی رشته‌ها مناسب است که تمایل به اکسپت، پذیرش، چاپ مقالات خود در نشریات Scopus با توجه به بازه زمانی کوتاه و همچنین هزینه کمتری نسبت به مجلات سایر پایگاه‌ها داشته باشند. برای دانشجویانی که تمایل به Apply در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور و یا مصاحبه دکتری دارند چاپ مقاله  تضمینی . در مجلات اسکوپوس Scopus بسیار مناسب است. دانشجویانی که تمایل به دفاع از پایان نامه خود دارند، با پذیرش و چاپ در ژورنال‌های اسکوپوس, 1 الی 1.5 نمره از پایان‌نامه را براحتی می‌توانند اخذ نمایند.

ظرفیت لباسشویی


در حالی که ظرفیت ماشین های لباسشویی در کیلو گرم انازه گیری می شود ما همیشه نسبت به وزن لباس ها فکر نمی کنیم و اهمیتی به این موضوع نمی دهیم.
یک راه برای مشخص کردن اینکه چه اندازه لباسشویی برای خانه شما مناسب است پیدا کردن یا وزن گیری لباس معمولی شما است و جستجو برای پیدا کردن لباسشویی با ظرفیت مناسب است.شما می توانید این کار را به وزن دادن لباس جمع شده در سبد لباس ها برای شستشو در طول مدت زمنی که شما نیاز به شستن لباس هایتان می کنید انجام دهید و با خیال راحت به جستجو لباس شویی مناسب با نایز خود بگردید.

نمایندگی تعمیر لباسشویی آاگ
اما برای یک جایگزین سریع و ساده که مقیاس را شامل نمی شود و برای تعییت حجم لباس هایتان از دستو عمل زیر استفاده کنید:
1 کیلو گرم شستشو=5 پیراهن یا یک پیراهن+1 شلوار جین یا دو حوله حمام
بنابر این با پیروی از این دستو عمل یک ماشین لباسشویی 6 کیلو گرمی باید به راحتی 30 پیراهن یا 12 عدد حوله حمام را تمیز کند.
شما با استفاه از این دستور عمل می توانید لباسشویی مناسب با خانواده خود را پیدا کنید به عنوان مثال اگر در خانه شما لباس های کثیف معادل 50 پیراهن باشد شما باید یک ماشین لباسشویی 10 کیلو گرمی بخرید که مقدار زیاد شستشو بدون صرف هزینه زیاد و انرژی ویا تلاش دوباره برای دوره های شستشو را انجام دهد.

پرینت سه بعدی اشیایی که متناسب با دمای محیط تغییر شکل می دهند

گروهی متشکل از محققین دانشگاه MIT و دانشگاه تکنولوژی و طراحی سنگاپور موفق به تولید اجسامی با استفاده از پرینت سه بعدی شده اند که می توانند شکل اولیه خود را به یاد بیاورند. این فناوری جدید می تواند تحولی چشمگیر در علم پزشکی و حوزه انرژی های نو ایجاد نماید.


اگر بهتر به حاصل کار این گروه نگاه کنیم، می توان گفت که آنها بُعدی چهارم را به اشیای پرینت شده خود افزوده اند، چرا که این ساختارها می توانند پرینتر سه بعدی در طول زمان تغییر شکل دهند. ضمن این که با استفاده از پلیمرهایی با قابلیت یادآوری شکل اولیه، به نوعی موفق به تولید ماشین هایی بی نیاز از انرژی شده اند.


تغییر شکل این اجسام پرینت شده، بر اساس تغییر دما انجام می گیرد. یعنی این مواد دارای دو فرم در دو حالت دمای زیاد و دمای کم هستند. در پروسه پرینت، با استفاده از نور یک پروژکتور می توان شکل دما بالای شیء مورد نظر را از یک رزین مایع تهیه کرد. این همان روشی است که دندان پزشکان برای ساخت نسخه مشابه دندان های بیماران از آن استفاده می کنند.


تفاوت عمده این دو روش در ابعاد محصول نهایی است. در روش ابداعی این گروه تحقیقاتی، می توان محصولی را به باریکی موی انسان به تولید رساند.


توانایی پرینت در ابعادی به این کوچکی بسیار اهمیت دارد، چرا که سرعت بازگشت به شکل اولیه در این مواد، با کاهش ابعاد، به شکل چشمگیری افزایش می یابد. در این صورت، کپسولی که به این روش تولید شده باشد، با سرعت بیشتری دارو را در بدن بیمار رها می سازد.


با استفاده از چنین موادی می توان داروهایی را به تولید رساند که به صورت شرطی عمل می کنند، یعنی تنها در صورتی ترکیبات درمان کننده خود را رها می سازند که به عامل بیماری زا برخورد کنند، یا در زمانی که دمای بدن از حد خاصی بالاتر و یا پایین تر برود.


در تصویر متحرک زیر می توانید کارکرد دیگر این پلیمرهای حافظه دار پرینت شده را ببینید. این چنگک کوچک طوری ساخته شده که تنها اشیایی را برمی دارد که دمای آنها بیش از 40 درجه سانتی گراد باشد.

تصفیه آب به روش اسمز معکوس

اسمز معکوس فرآیندی است که از طریق آن مواد جامد محلول و غیر آلی (مانند نمک) از درون یک محلول (مانند آب) حذف می شوند. این امر با استفاده از تحت فشار قرار دادن آب مصرفی در منزل، و جاری کردن آن از میان یک غشای نیمه تراوا انجام می گردد. تصفیه ایران این غشا (که به ضخامت یک سلفون است) به آب اجازه عبور می دهد، در حالی که ناخالصی ها و مواد آلاینده قادر به رد شدن از آن نمی باشند. سپس، این ناخالصی ها و آلاینده ها از سیستم خارج می شوند.
عوامل موثر بر شیوه عملکرد سیستم اسمز معکوس ، عبارتند از
فشار آب ورودی
درجه حرارت آب
نوع و مقدار کل جامدات محلول (TDS) در آب لوله کشی
کیفیت فیلترها و ممبرین های استفاده شده در سیستم RO
اجزای اصلی تمامی سیستم های اسمز معکوس
شیر آب سرد (Cold Water Line Valve) : این شیر بر روی لوله آب سرد نصب می شود و قسمتی دارد که توسط آن به ورودی فیلتر پیش تصفیه متصل می گردد. در حقیقت منبع تامین کننده ی آب برای سیستم RO محسوب می شود.
فیلتر (یا فیلترهای) پیش تصفیه (Pre-Filter(s)): آب از طریق لوله ی تامین کننده ی آب سرد، وارد اولین پیش فیلتر موجود در دستگاه اسمز معکوس می شود. امکان دارد که در یک سیستم اسمز معکوس، بیش از یک پیش فیلتر وجود داشته باشد. اغلب پیش فیلترهای استفاده شده از نوع فیلترهای رسوبی هستند. از این فیلترها برای حذف شن، گل و لای، و رسوبات دیگر استفاده می کنند. علاوه بر این، از فیلترهای کربنی هم برای حذف کلر استفاده می کنند، زیرا کلر، تاثیری منفی بر روی ممبرین های TFC (thin film composite) و TFM (thin film material) بر جای می گذارد. در مواردی که ممبرین CTA (cellulose tri-acetate) در سیستم  تصفیه آب اسمز معکوس مورد استفاده قرار گرفته باشد، از فیلتر کربن به عنوان پیش فیلتر استفاده نمی شود.
ممبرین اسمز معکوس (RO Membrane): ممبرین اسمز معکوس در حقیقت قلب سیستم می باشد. معمولاً از ممبرین spiral wound استفاده می شود که دو نوع دارد: ممبرین CTA (cellulose tri-acetate) که در برابر کلر مقاوم است، و ممبرین                           TFC/TFM (thin film composite/material) که در برابر کلر مقاوم نیست.
پست فیلتر(ها) (Post Filter(s)): آب تصفیه شده پس از خروج از مخزن ذخیره ی RO و قبل از وارد شدن به شیر RO، از میان پست فیلترها (post filters) عبور می کند. پست فیلتر معمولاً از نوع کربنی انتخاب می شوند (کربن گرانولی و یا کربن بلاک). در این قسمت هر گونه مزه و بوی باقیمانده در آب تصفیه شده، حذف می گردد.
شیر اتوماتیک قطع کننده جریان (Automatic Shut Off Valve (SOV)): به منظور حفظ آب، سیستم RO به یک شیر shut off اتوماتیک مجهز می باشد. وقتی که مخزن ذخیره پر می شود ( که البته این امر بستگی به فشار آب ورودی نیز دارد)، این شیر مانع از ورود بیشتر آب به ممبرین می شود، بنابراین تصفیه ی آب متوقف می گردد. با بسته شدن این شیر، جریان آب به بخش تخلیه نیز قطع می شود. هنگامی که آب به سمت شیر مربوط به آب آشامیدنی RO هدایت می شود، فشار مخزن کاهش می یابد و شیر قطع کننده ی اتوماتیک، باز می شود. به این ترتیب آب به سمت ممبرین، و پساب به سمت خروجی مخصوص هدایت می شود.
شیر یکطرفه (Check Valve): یک عدد شیر یکطرفه در قسمت خروجی محفظه ی مربوط به ممبرین نصب می شود. این شیر از برگشت جریان آب تصفیه شده به مخزن ذخیره ی سیستم RO جلوگیری می کند. برگشت جریان می تواند باعث پارگی ممبرین شود.
محدود کننده جریان (Flow Restrictor): جریان آب داخل ممبرین RO توسط یک عدد کنترل کننده ی جریان تنظیم می شود. کنترل کننده های جریان در انواع بسیار گوناگونی وجود دارند. این دستگاه، نرخ شدت جریان لازم برای به دست آوردن آب آشامیدنی با بالاترین کیفیت را ثابت نگه می دارد (مبتنی بر ظرفیت ممبرین). همچنین این دستگاه کمک می کند که فشار در سمت ورودی ممبرین ثابت نگه داشته شود. بدون کنترل کننده ی جریان، تولید آب آشامیدنی بسیار کم می شود زیرا کل آب ورودی از مسیری جاری می شود که دارای کمترین مقاومت است و به آسانی به سمت لوله ی تخلیه هدایت می گردد. کنترل کننده ی جریان بر روی لوله ی تخلیه RO نصب می شود.

امنیت قفل دیجیتال هوشمند


یکی از نگرانی هایی که همواره وجود دارد، امنیت خانه پس از خارج شدن از منزل می باشد. همچنین دردسرهای استفاده از کلیدهای مکانیکی ممکن است آرامش و راحتی شما را بر هم زده و خسارت ها جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورد. قفل دیجیتال هوشمند راه حل هوشمندانه ای است که ضمن افزایش امنیت درب ورودی از طریق کنترل ورود و خروج، باعث افزایش راحتی در رفت و آمد به دلیل عدم استفاده از کلید مکانیگی می گردد.


در این مقاله با ارائه اطلاعات کلی از قفل دیجیتال هوشمند ، شما را بیشتر با این محصولات هوشمند آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.


امنیت قفل دیجیتال هوشمند

اولین سوالی که در ذهن کاربران ایجاد می شود این است که آیا قفل دیجیتال هوشمند امن است؟ سیستم های پیشرفته به کار رفته در قفل هوشمند باعث شده است تا این نوع قفل ها آمادگی لازم برای مقابله با هر گونه حوادث امنیتی را داشته باشند. آلارم هشدار حوادث امنیتی مانند سرقت، آتش سوزی و … شما را به موقع برای مقابله با حادثه مورد نظر آگاه می سازد. روش های دسترسی هوشمند و بدون کلید به قفل، باعث می شود تا باز نمودن درب توسط افراد ناشناس غیر ممکن گردد.

کلایمر جایگزین داربست نما

یکی از سوالهایی که بصورت متعدد توسط تعدادی از مشتریان پرسیده می شود این است که آیا از این وسیله می توان به جای داربست در داخل چاله آسانسور استفاده کرد یا اینکه آیا میتوان کلایمر را در نمای ساختمان نصب کرد و نفرات با استفاده از آن به طبقات دسترسی پیدا کنند؟

برای دادن جواب بهتر به این سوال بایستی به کاربرد اختصاصی هر دو وسیله پرداخته شود.

آسانسور دارای تجهیزات خاصی بوده و در یک چاله از پیش تعیین شده قرار می گیرد و مسیر حرکت آن ریل گذاری می گردد. در حالیکه کلایمر جایگزین داربست نما بصورت معلق در نمای ساختمان قرار می گیرد. بر اساس استانداردهای تعریف شده برای کلایمر، برای پیاده و سوار شدن به کابین کلایمر، این وسیله بایستی در کف و یا یک سکوی ثابت قرار بگیرد تا از حالت معلق خارج گردد. در حالیکه ساختار عملکرد آسانسور کاملا متفاوت بوده و به دلیل اتصال به ریل های ثابت عملا معلق نمیباشد. کلایمر برای دسترسی به نمای ساختمان برای اجرای نما مانند انواع نماکاری و سیمانکاری و یا تمیز کردن نما مورد استفاده قرار می گیرد. در حالیکه آسانسور در داخل یک چاله اختصاصی با تجهیزات خاص برای دسترسی به طبقات مورد استفاده قرار میگیرد. لذا اجاره کلایمر نمیتواند جایگزین آسانسور باشد زیرا کاربرد هرکدام از این تجهیزات متفاوت میباشد.

نکات کلیدی در نگارش مقاله انگلیسی جهت چاپ مقالات ISI در ژورنال های خارجی

نکات نگارش مقاله انگلیسی جهت چاپ مقالات ISI در ژورنال های خارجی
در کل، موقع نگارش مقاله انگلیسی ISI ، همیشه این نکات اصلی را مدنظر قرار دهید:
برای کار تحقیقاتی که قرار است انجام دهید ارزش و منزلت قائل شوید تا ژورنال و داوران مقاله شما هم آن را ارزشمند بدانند! در نظر داشته باشید که داوران و هیئت تحریریه ژورنالی که قصد ارسال مقاله به آن دارید همگی فرهیختگان و محققانی مثل خود شما می‌باشند که وقت کافی ندارند؛ بنابراین همیشه همه‌چیز را تا حد امکان ساده و سهل انجام داده و بنویسید. در انتها، این نکته مهم را در ذهن داشته باشید که هیچ‌گونه روش و ترفند پنهانی در راستای پیروزی در امر پژوهش موجود نیست جز پشتکار و تلاش زیاد.

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟


آبی که ما در خانه به آن دسترسی داریم جزئی ابتدایی از منابع در اختیار ماست که همواره وجود آن را تا زمانی که وصل است طبیعی در نظر می‌گیریم. ما هر روزه از این آب برای پخت و پز، استحمام، شستن ظروف و میوه و همچنین آشامیدن استفاده می‌کنیم. اما چیزی که تا این اندازه در اختیار ماست و در زندگی روزمره ما نقش دارد باید کاملا تمیز و بهداشتی و ضامن سلامت نیز باشد. متاسفانه این مطلب همواره صحیح نیست و از این جهت است که بسیاری از خانواده‌ها به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای منزل خود هستند.


در این مطلب اطلاعاتی ابتدایی برای آگاهی از آنچه که درباره دستگاه تصفیه آب خانگی باید بدانید توضیح داده می شود.


یک دستگاه تصفیه آب خانگی به چه اطلاق می‌شود؟

دستگاه تصفیه آب خانگی شامل فرآیندهایی است که جهت حذف ذرات و املاح ناخواسته در آب شهری موجود است طراحی شده‌اند. فرآیند تصفیه آب شامل پیش‌نیازهایی از پیش مشخص شده است که برای تضمین سلامت آب و حصول کیفیت مناسب آن جهت نوشیدن مورد نیاز است.


بسیاری از منابع آبی برای استفاده‌های آشامیدن و پخت و پز مناسب نیستند، اما به کمک یک دستگاه تصفیه آب خانگی، آلودگی‌ها و ذرات معلق موجود در آب شامل گرد و غبار، پارازیت‌ها و باکتری‌های آن، کاهش یافته و آب ضدعفونی جهت مصرف فراهم می‌شود.

بهترین گزینه قفل بدون کلید قفل دیجیتال


بهترین روش برای تصمیم گیری و انتخاب درست میان قفل های بدون کلید، در نظر گرفتن میزان امنیت و نیز تعداد پرسنل محل کسب و کار می باشد. زمانی که میزان امنیت و نیازهای محل کسب و کار خود را به دقت ارزیابی کردید، می توانید با خیالی راحت قفل مورد نظر خود را از میان مدل های مختلف قفل کارتی ،رمزی یا اثرانگشتی انتخاب نمایید.

صاحبان کسب و کار می توانند از این نوع قفل ها در مکان های حساس امنیتی مانند اتاق سرور، آزمایشگاه ها و … که نیاز به کنترل شدید درب ورودی دارند، استفاده نمایند. زیرا احتمال هک نمودن سنسور اثر انگشت آن بسیار ناچیز می باشد. البته لازم به ذکر است که قیمت این نوع قفل هم به دلیل سیستم های امنیتی پیشرفته، نسبت به مدل های قفل هتلی و رمزی بالاتر می باشد. از پرفروش ترین مدل های قفل اثر انگشت می توان به H700 سامسونگ، YDM4109 یال و یا F20 گیت من اشاره نمود.

چقدر لباس داخل ماشین لباسشویی بریزیم


 ماشین لباسشویی در وزنهای مختلف و مدلهای مختلف می باشد که استفاده صحیح از آن باعث افزایش عمر آن می شود . یکی از عوامل مهم این است که بدانیم چقدر لباس داخل ماشین لباسشویی بریزیم . با ما همراه باشید تا توضیح دهیم که چقدر لباس داخل ماشین لباسشویی بریزیم.

 
ماشین لباسشویی‌ها شبیه هم نیستند. هر دو نوع آن یعنی درب از بالا و درب از جلو لباس‌هایتان را تمیز می‌کنند اما ازنظر بارگیری متفاوت هستند. اگر دستگاه را با بار کمی روشن کنید هم انرژی و هم آب را هدر می‌دهید و اگر آن را بیش­از­حد پرکنید مشکلات زیادی به وجود می‌آید.
وقتی ماشین لباسشویی را بیش‌ازحد پرکنید لباس‌ها فضایی برای تکان خوردن ندارند، درنتیجه به‌اندازهٔ کافی تمیز نمی‌شوند. همچنین زیپ و دکمهٔ لباس‌ها باهم برخورد کرده و به لباس‌های دیگر گیر می‌کنند. نتیجه اینکه لباس محبوبتان پاره و سوراخ می‌شود.
 
 
یکی دیگر از خطرات پر کردن بیش­از­حد ماشین لباسشویی گم‌شدن جوراب و لباس‌زیر است. نمی‌دانید لباس‌ها کجا رفته‌اند. اگر ماشین لباسشویی بیش از ظرفیتش پر شود ممکن است لباس‌های کوچک وارد لولهٔ زهکش شوند.
علاوه بر خطرات بالا، پر کردن بیش‌ازحد ماشین لباسشویی می‌تواند به دستگاه آسیب برساند. بعد از خیس شدن بار زیاد داخل ماشین وزن بیش‌ازحد آن‌ها ممکن است  به اجزای دستگاه آسیب برساند و فشار وارد شده به موتور  و بلبرینگ ها به حدی می رسد که نیاز به تعمیر پیدا می­کند.
 
بنابراین چقدر لباس داخل ماشین لباسشویی بریزیم
اگر ماشین را کاملاً پرکنید  این بار بیش از ظرفیت آن خواهد بود. ظرفیت ماشین‌ها متفاوت است، بنابراین به راهنمای دستگاه مراجعه کنید، اما طبق یک قاعده لباس‌ها باید به‌صورت آزادانه در ماشین قرار داشته باشند و فاصلهٔ بالای بار از سقف درام باید حداقل ۱۵ سانتیمتر باشد.

ویژگی های امنیتی قفل دیجیتال هوشمند


 
علاوه بر امکان اتصال قفل دیجیتال هوشمند به سایر سیستم های امنیتی که باعث افزایش امنیت مدارس می شود، خود قفل نیز دارای ویژگی های امنیتی بی نظیری می باشد که خیال شما را کاملا از بابت امنیت فرزندتان راحت می نماید. ویژگی هایی مانند قفل کودک، قفل اتوماتیک، آلارم هشدار حوادث امنیتی مانند آلارم هشدار حریق، حریم خصوصی و … که ضمن افرایش امنیت مدارس ، از حریم خصوصی دانش آموزان و معلمان حفاظت می نماید و باعث می شود تا با نهایت تمرکز به یادگیری و آموزش در مدارس بپردازند.
شما تنها با استفاده از یک دکمه آن هم بر روی تلفن همراه می توانید ورود و خروج را کنترل و قفل الکترونیکیهوشمند را حتی از راه دور نیز باز و بسته نمایید. به این ترتیب با مشاهده اولین نشانه های تهدید امنیتی و در عرض چند ثانیه می توانید درب ها را قفل نمایید تا کسی نتواند به کلاس های درس، دفاتر و یا سایر اتاق هایی که کارکنان و یا دانش آموزان به آن ها پناه برده اند، دسترسی پیدا کنید.
 
– حذف کلیدهای مکانیکی جهت دسترسی به درب
در مکان هایی مانند مدارس بزرگ استفاده از تعداد زیادی کلید مکانیکی جهت دسترسی به اتاق های مختلف یک امر بسیار دشوار می باشد که ساخت، مدیریت و حمل و نقل آن ها مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. همچنین به دلیل سهولت دسترسی و کپی نمودن آسان آن ها باعث کاهش امنیت مدارس می شود.
 
قفل دیجیتال هوشمند با امکان دسترسی امن به درب توسط رمز، کارت، قفل اثر انگشت و حتی تلفن همراه، بهترین گزینه جهت کنترل درب ورودی اتاق ها و افزایش امنیت مدارس می باشد. همواره پیشنهاد می گردد از قفل کارتی و یا اثر انگشتی برای دسترسی به درب ورودی مدارس استفاده شود.
 
به ویژه در قفل کارتی که تنها توسط کارت شناسایی معلمان و دانش آموزان می توان به بخش های مختلف مدرسه مانند سالن های ورزشی، کمدهای شخصی، کلاس ها، اماکن تفریحی مدرسه و … دسترسی یافت. همچنین در صورت گم شدن یکی از کارت ها به راحتی می توان آن را از سیستم حذف و کارت جدید را معرفی نمود.

ویژگی های امنیتی قفل دیجیتال هوشمند


علاوه بر امکان اتصال قفل دیجیتال هوشمند به سایر سیستم های امنیتی که باعث افزایش امنیت مدارس می شود، خود قفل نیز دارای ویژگی های امنیتی بی نظیری می باشد که خیال شما را کاملا از بابت امنیت فرزندتان راحت می نماید. ویژگی هایی مانند قفل کودک، قفل اتوماتیک، آلارم هشدار حوادث امنیتی مانند آلارم هشدار حریق، حریم خصوصی و … که ضمن افرایش امنیت مدارس ، از حریم خصوصی دانش آموزان و معلمان حفاظت می نماید و باعث می شود تا با نهایت تمرکز به یادگیری و آموزش در مدارس بپردازند.
شما تنها با استفاده از یک دکمه آن هم بر روی تلفن همراه می توانید ورود و خروج را کنترل و قفل الکترونیکیهوشمند را حتی از راه دور نیز باز و بسته نمایید. به این ترتیب با مشاهده اولین نشانه های تهدید امنیتی و در عرض چند ثانیه می توانید درب ها را قفل نمایید تا کسی نتواند به کلاس های درس، دفاتر و یا سایر اتاق هایی که کارکنان و یا دانش آموزان به آن ها پناه برده اند، دسترسی پیدا کنید.
 
– حذف کلیدهای مکانیکی جهت دسترسی به درب
در مکان هایی مانند مدارس بزرگ استفاده از تعداد زیادی کلید مکانیکی جهت دسترسی به اتاق های مختلف یک امر بسیار دشوار می باشد که ساخت، مدیریت و حمل و نقل آن ها مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. همچنین به دلیل سهولت دسترسی و کپی نمودن آسان آن ها باعث کاهش امنیت مدارس می شود.
 
قفل دیجیتال هوشمند با امکان دسترسی امن به درب توسط رمز، کارت، قفل اثر انگشت و حتی تلفن همراه، بهترین گزینه جهت کنترل درب ورودی اتاق ها و افزایش امنیت مدارس می باشد. همواره پیشنهاد می گردد از قفل کارتی و یا اثر انگشتی برای دسترسی به درب ورودی مدارس استفاده شود.
 
به ویژه در قفل کارتی که تنها توسط کارت شناسایی معلمان و دانش آموزان می توان به بخش های مختلف مدرسه مانند سالن های ورزشی، کمدهای شخصی، کلاس ها، اماکن تفریحی مدرسه و … دسترسی یافت. همچنین در صورت گم شدن یکی از کارت ها به راحتی می توان آن را از سیستم حذف و کارت جدید را معرفی نمود.

لزوم استفاده از دستگاه تصفیه آب


نکته‌ای که باید به خاطر داشت این است که برای بهره‌مندی از سیستم‌های تصفیه آب حتما نمی‌بایست آب، غیر قابل شرب تشخیص داده شود. برای مثال بسیاری از شهروندان از مزه ناشی از کلر بالای آب که در تصفیه خانه‌ها برای ضدعفونی کردن آب اعمال می‌شود، بیزارند. همچنین به دلیل عبور آب از مسیر طولانی لوله‌های شهری، انواع آلودگی‌ها مانند انواع رسوبات و فلزات سنگین مانند سرب جذب آب می‌شود که برای سلامتی مضر است و خطر ابتلا به سنگ‌های کلیوی را افزایش می‌دهد. همچنین به دلیل نگهداری آب در مخازن توزیع ممکن است عناصر آلی آب به واسطه رشد باکتری و جلبک افزایش یابد. این آلودگی‌ها را می‌توان به وسیله دستگاه‌های تصفیه آب خانگی که چندان نیز گران قیمت نیستند به کلی از بین برد.
 
دقت کنید که تمامی دستگاه‌ تصفیه آب خانگی بازدهی یکسانی در از بین بردن آلودگی‌ها ندارند و بسیاری از فروشندگان به دلیل ناآگاهی خریداران، با به کار گرفتن فیلترهای تقلبی در دستگاه‌های خود، سودهای کلانی می‌برند. استفاده از فیلترهای با کیفیت علاوه بر تضمین سلامت آب، عمر بالاتری نیز دارند و به همین علت با وجود قیمت بالاتر به نسبت فیلترهای تقلبی، صرفه اقتصادی نیز ایجاد می‌کنند.