دانستنی

دانستنی

دانستنی

دانستنی

ساید بای ساید یا یخچال فریزر معمولی ، کدام یک را بخرم؟


دلیل انتخاب یخچال ساید بای ساید چیست؟ برای بسیاری از افراد دلیل انتخاب یخچال ظاهر آنها است، به این دلیل که این دستگاه هم باید مانند سایر لوازم خانگی آشپزخانه و حتی وسایل خانه لازم است که علاوه بر کارایی مناسب ظاهر قابل قبولی هم داشته باشد به همین دلیل هم هست که حتی  با وجود اختلاف قابل توجه در قیمت باز هم هم طرفداران آنها کم نیستند.
 

تعمیر یخچال سامسونگ

تفاوت قفل کارتی و دیجیتال


شاید اولین تصویر ذهنی که از تمام قفل الکترونیکی دارید، قفل هتلی روی درب هتل‌ها است. اما باید بدانید که این قفل ها نمونه‌ای هوشمندتر و همچنین کاربردی‌تر از قفل‌ کارتی است. شما برای باز و بسته کردن درب نیازی به صدور کارت برای هر کس که مجاز به ورود هست، ندارید. بلکه با دادن رمز عددی، وارد کردن اثر انگشت فرد مجاز و همچنین شناساندن صورت او به چشمی قفل اجازه ورود به او می‌دهید.

ذبح و قربانی کردن گوسفند


پس از خرید گوسفند زنده در تهران باید به فکر یافتن قصاب برای ذبح و قربانی کردن گوسفند باشید، قصابی که قصد قربانی کردن گوسفند را دارد باید با اصول ذبح اسلامی آشنایی داشته باشد و همچنین از ابزار های مناسب که باید حتما تمیز و استریل شده باشند هم استفاده شود تا در حین ذبح حیوان دچار آلودگی نشود و آلودگی های میکروبی به دام منتقل نشوند. اگر یافتن یک قصاب مطمئن برای شما مشکل است میتوانید از خدمات ذبح گوسفند ایران شیپ استفاده نمایید.
ذبج گوسفند نیازمند دانستن اصول اینکار و آگاهی داشتن از روش درست اینکار و همچنین تجربه کافی در این زمینه است، به همین منظور به شما توصیه میکنیم در هر زمانی که قصد خرید و قربانی کردن گوسفند را دارید از خدمات ارسال قصاب هم استفاده کنید تا خیالتان از بابت بهداشت و همچین خوب برگذار شدن مراسم راحت باشد.

ویژگی های کلایمرهای پرتابل


 عموما تمامی دستگاه های کلایمر از نوع پرتابل هستند و به راحتی میتوان آنها را حمل و قفل و نگهداری کرد. اما این دستگاه ها چه ویژگی هایی دارند و از چه بخش هایی تشکیل شده اند؟ بلابرهای پرتابل برقی و مکانیکی از بخش های متعددی مانند: سازه های نگهدارنده، سبد، تابلو برق، سیم های بکسل و سیستم های امنیتی مختلف تشکیل شده اند. این دستگاه ها با استفاده از سازه های خاص کالسکه ای شکل که در بام ساختمان نصب میشوند و به وسیله وزنه های نگهدارنده به سقف یا جان پناه ساختمان متصل میشوند. این سازه ها این قابلیت تغییر اندازه دارند و میتوان آنها را به سایزهای مختلفی در آورد.

نحوه عملکرد قفل های شخصی هوشمند


یکی از جدید ترین مدل های قفل دیجیتال ، قفل شخصی هوشمند است، این محصول دارای سنسور های ویژه ای است که به وسیله اثر انگشت کار میکنند. و با داشتن امکانات تشخیص اثر انگشت امکان دسترسی سایر افراد به قفل را غیر ممکن میکند.به این دلیل به این مدل قفل هوشمندشخصی میگویند که علاوه بر قابلیت باز شدن به وسیله اثر انگشت، قایلیت اتصال به تلفن های همراه را هم دارند، یعنی میتوانید با در دست داشتن تلفن همراهتان قفل را باز کنید.


قفل هوشمند چه قابلیت هایی دارد ؟


عموماً قفل هوشمند قابلیت اتصال به وای فای و شبکه اینترنت را دارند. به این ترتیب فرد می‌تواند بدون حضور در نزدیکی قفل آن را کنترل کند. از دیگر مزایایی که برای قفل هوشمند می‌توان برشمرد، استفاده راحت از آن است. بر خلاف قفل سنتی که گم شدن کلید و خراب شدن توپی در آن وجود دارد یا قفل دیجیتال که فراموشی رمز شما را تهدید می‌کند، قفل هوشمند می‌تواند به وسیله اثر انگشت، گوشی موبایل یا لوازم دارای NFC باز و بسته شود. قفل هوشمند قابل برنامه‌ریزی است به این معنی که شما می‌توانید طی زمان‌های خاصی که خودتان آن را تعریف می‌کنید، زمان باز و بسته شدن میهمان بدون وارد کردن رمز ایجاد کنید. به طور کلی می‌تواند گفت، خرید یکقفل دیجیتال امن و محافظت شده، امنیت بیشتری به خانه شما خواهد داد. 

گوسفندان نژاد قشقایی


گوسفندان نژاد قشقایی به دلیل داشتن خصوصیات ذاتی برتر در دسته بهترین گوسفندان ایرانی قرار میگیرد. اصولا نام گذاری گوسفندان بنا به محل زندگی آنها صورت میگیرد و به همین شکل گوسفندان این نژاد هم با نام زیست بومشان شناخته میشوند. در ادامه این نوشته اطلاعات کاملی برای آشنایی با این نژاد در اختیارتان قرار خواهیم داد. خرید گوسفند زنده در تهران

چرا قفل الکترونیکی؟


شاید برای شما سؤال باشد چرا باید از قفل الکترونیکی یا قفل کارتی استفاده کرد؟ چرا قفل مکانیکی مناسب نیست؟ یا اصلاً قفل سنتی چه مشکلی دارد؟ جواب سؤالات شما در تکنولوژی که در قفل کارتی به کار رفته، است. قفل الکترونیکی قابلیت اتصال به اینترنت دارد و می‌تواند در طول شبانه‌روز گزارش باز و بسته شدن در را به گوشی صاحب‌خانه ارسال کند. همچنین این قفل ها دارای سنسورهای مختلف برای باز شدن در همانند حسگر اثرانگشت، دوربین تشخیص چهره و صفحه ‌کلید برای وارد کردن رمز دستی است. همه این ویژگی‌ها در کنار هم دلیلی محکم برای استفاده از این قفل ها به جای سایر قفل‌ها است.

قطعات قفل های دیجیتال


قفل دیجیتال از بخش های اصلی و ثابتی مانند بدنه داخلی و خارجی و مغزی تشکیل شده اند. که با توجه به روش دسترسی  در آنها که میتواند کارت، اثر انگشت یا رمز باشد، سیستم دسترسی مقاوت است و تنها شکل ظاهری و سیستم کنترلی حداگانه ای دارند که با تشخیص رمز، کارت و یا اثر انگشت به صورت بیومتریک عمل میکنند.

 در حالت اتوماتیک این قفل ها نیازی نیست که به شکل دستی درب را قفل کنید یا دکمه ای را بفشارید در این حالت هر زمانی که درب را ببندید زبانه ها قفل میشوند و دربقفل هوشمند میشود.

روش تست سالم بودن هاى پرشر


درحالى که پمپ روشن است شیر برداشت و شیر مخزن دستگاه را ببندید اگر سوییچ سالم باشد باید بلافاصله پمپ دستگاه خاموش شود و اگر خاموش نشد به احتمال زیاد قطعه معیوب است و براى اطمینان سالم بودن یا خرابى هاى پرشر باید از اهم متر استفاده کرد، به این صورت که سوییچ را به صورت کامل از دستگاه تصفیه آب جدا کرده و دو سر اهم متر را به ورودى و خروجى سوییچ وصل مینماییم و در این صورت اهم متر باید وجود مقاومت(وصل بودن) مدار را نشان دهد، سپس ورودى سوییچ را به وسیله یک شلنگ به خروجى پمپ متصل مینماییم و خروجى شلنگ را با شیر یک طرفه یا شیر مخزن مسدود میکنیم. در این صورت سوییچ تحت فشار پمپ تصفیه آب قرار میگیرد و اهم متر باید قطع مدار را نشان دهد. در غیر این صورت سوییچ خراب است و باید تعویض شود.

مزایای قفل الکترونیکی



شما به عنوان خدمات دهنده در هتل یا مکان‌های عمومی همانند استخر یا باشگاه دیگر نیازی ندارید که برای هر اتاق یا کمد کلیدهای فیزیکی تکثیر کنید و آن را به دست مشتریان خود بدهید. قفل‌ کارتییاقفل الکترونیکی دارای تراشه‌هایی قابل برنامه‌ریزی هستند که در لحظه می‌تواند توسط اپراتور برای باز و بسته کردن درب مشخصی برنامه‌ریزی شود. 
علاوه بر این، در صورتی که مسافر یا مشتری شما کلیدش را به نا به دلایل خاصی گم یا فراموش کرد، شما می‌توانید در عرض چند دقیقه درب را دوباره به روی او باز کنید.

برای مواد غذایی مختلف جای مخصوصی را در نظر بگیرید


درست است که دمای یخچال را با استفاده از کنترل پنل دستگاه تغییر میدهیم اما باز با این حال بخش های مختلف این دستگاه دمای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، درب دستگاه گرمترین بخش آن است و برای قرار دادن نوشیدنی ها و آب بسیار مناسب است.

و قفسه پایینی دستگاه که بیشتر نزدیک به فریزر است دمای کمتری دارد، برای قرار دادن مواد غذایی مانند گوشت و لبنیات که سریع فاسد میشوند مناسب است. 

در یخچال های ساید بای ساید و دور این دور جدید یک درب جداگانه وجود دارد که بدون اینکه درب اصلی باز کنید میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. در این بخش مواد غذایی ای را که سریع فاسد میشود را قرار ندهید. 

صنعت گردشگری در ایران

صنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی را در جهان دارا است[نیازمند منبع] در سال ۱۳۹۵، مجموعاً ۴٬۹۱۱٬۹۲۰ گردشگر خارجی از ایران بازدید کرده‌اند و نسبت به سال قبل از آن ۹٫۹ درصد کاهش داشته‌است.[۱]


به نظر کارشناسان، این صنعت از توسعه‌ای که شایستهٔ آن است برخوردار نبوده‌است. از دلایل آن می‌توان به آماده نبودن بسترهای اقتصادی مناسب در ایران برای جذب گردشگری در ایران سرمایه‌گذاری در ساخت هتل و سایر صنایع جانبی این حوزه اشاره کرد.[۲] بی‌خبر بودن سرمایه‌گذاران گردشگری در ایران از زمینه‌های موجود در ایران و تبلیغات ضعیف و نیز انتشار اخبار منفی از ایران، محدودیت‌های اجتماعی و مذهبی برای گردشگران خارجی[۳][۴] و همچنین تنش‌های سیاسی با بعضی کشورهای غربی نیز از دیگر موانع در راه رشد صنعت گردشگری در ایران است.[۵][۶]


در مقایسه با ایران، برخی کشورها توانسته‌اند کارنامه موفقی را در این زمینه از خود برجای بگذارند. به‌طور مثال تنها در سال ۲۰۰۷ میلادی، حدود ۵میلیون گردشگر خارجی از شهر دبی در کشور امارات متحده عربی در جنوب خلیج فارس دیدار کردند.[۷] این در حالی است که کشور ایران با سهمی کمتر از یک پانزدهم تعداد گردشگران شهر دبی در سال مشابه، تنها کمتر از یک درصد سهم درآمد جهانی از صنعت توریسم را به خود اختصاص داده‌است.[۸]


بیشتر گردشگری در ایران  وارد شده به ایران عموما از 2 کشور عراق و جمهوری آذربایجان هستند که برای زیارت و یا درمان به ایران سفر میکنند. برای مقایسه وضعیت ضعیف گردشگری ایران کافی است به کشور سنگاپور با مساحت اندک 720 کیلومتر مربع (تقریبا نصف مساحت جزیره قشم ایران که1490 کیلومتر مربع مساحت دارد) نگاه کنید که با ۵/۵ میلیون جمعیت، ۱۵.۵ میلیون (یعنی تقریباً 3 برابر ایران) توریست دارد! [۹]

Introducing Iranian Tourism

آبشار هفت چشمه

آبشار هفت چشمه یکی از آبشارهای استان البرزه که در کیلومتر ۱۷ جاده کرج- چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه واقع شده.ارتفاع آبشار هفت چشمه در حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از آبشارهای بزرگ کشور محسوب می شود.مسیر دسترسی به این آبشار از میان سنگ ها و صخره ها عبور می کند و همین امر بازدید از هفت چشمه  را در فصول بارندگی با مشکل مواجه می سازد. در این مسیر آبشارهای کوچکی وجود دارند که ارتفاع آن ها به ۵ متر می رسد و با نام «هفت چشمه» خوانده می شوند.بهترین فصل برای سفر به این هفت چشمه فصل تابستان است. چراکه مسیر کوهستانی و گاها صعب العبور شما را با موانعی مواجه خواهد کرد. اما با در دست داشتن تجهیزات سفر می توانید به راحتی به آبشار هفت چشمه رسیده و از فضای فوق العاده ی آن دیدن کنید. در طول مسیر هفت چشمه می توانید از غارهای طبیعی فوق العاده ای که در ناحیه وجود دارد دیدن کنید. اگر چه تنها نمایی از این غارها را مشاهده می کنید و می توانید سوژه ای عالی برای عکاسی در دست داشته باشید. وجود پوشش گیاهی فوق العاده در طول مسیر از دیگر جذابیت هایی است که در طول تورطبیعت گردی خود با آن مواجه خواهید شد. به خاطر داشته باشید که سفر به این ناحیه تنها در صورت همراه شدن با توریک روزه و یا تورطبیعت گردی به شما توصیه می شود. چراکه ممکن است با مشکلاتی در طول تورمسافرتی مواجه شوید که رفع آنها به تنهایی برای شما مقدور نباشد. این هفت چشمه فوق العاده و همچنین آبشارهای هم جوار که ارتفاعی کمتر دارند محدوده ای فوق العاده زیبا را به وجود آورده اند به خصوص در فصل تابستان با طبیعتی منحصر به فرد در منطقه روبه رو می شوید و می توانید لذتی صد چندان از تورمسافرتی خود ببرید.

مردم ایران

مردم ایران ساکنان کشور ایران در آسیای غربی واقع هستند. بر پایهٔ سرشماری عمومی در آبان‌ماه ۱۳۹۵، جمعیت کشور ایران در حدود ۷۹٬۹ میلیون نفر، تراکم جمعیت در هر کیلومتر مربع ۴۸٫۵ نفر، و میانگین رشد سالانهٔ جمعیت معادل ۱٫۲ درصد بوده‌است.[۱] در چند سال اخیر، رشد موالید حدود ۱٫۴ درصد بوده و در سال ۱۳۹۲ یک‌میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۳۴ موالید به ثبت رسیده‌است، افزایش نسبی موالید در استان‌های کشور وجود داشته، اما دو استان خراسان رضوی با رشد ۷٫۹ درصد و سیستان و بلوچستان با رشد ۷٫۳ درصد بیشترین رشد موالید را داشته‌اند.[۲]



تپه سیلک


سیَلْک نام نخستین تمدن ایرانِ مرکزی در کاشان است که در جنوب غربی ایران قرار دارد. محوطهٔ باستانی سیلک که در منطقهٔ فینِ کاشان واقع شده قدمتی در حدود ۷ هزار سال دارد. این تپه دراصل ویرانه‌های زیگورات باستانی ایران است.

«نزدیک به پنج هزار سال پیش از میلاد، مردم غارنشین فلات ایران در پی دگرگونی‌هایی که از لحاظ آب و هوا و تشکیل مزارع و چمنزارها به وجود آمد به دشت‌ها روی آوردند و زندگی تازه‌ای را آغاز کردند و در تمدن آن‌ها نسبت به دوران‌های پیشین پیشرفت بیشتری دیده شد؛ کهن‌ترین مردم دشت‌نشین، مردم محل سیلک (Sialk) نزدیک کاشان بودند که آثار زندگی ایشان را در آن‌جا به دست آورده‌اند.»[۱]

سیلک یکی از محوطه‌های باستان‌شناختی مهم فلات ایران است که در حدود ۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های فلات مرکزی ایران در آن به وجود آمد.[۲]

نسل جدید قفل های الکترونیکی، قفل های بیومتریک


امروزه نسل جدیدی از قفل الکترونیکی وارد بازار شده اند که با نام قفل بیومتریک شناخته میشوند، این قفل ها با استفاده از تکنولوژی های مختلفی مانند، اثر انگشت، تشخیص صدا و اسکن عنبیه چشم انسان کار میکنند. 
همانطور که گفته شد این قفل ها با روش های مختلفی کار میکنند، قفل های بیومتریک با تکنولوژی تشخیص صدا با استفاده از روش FRR کار میکنند، که بسیار گران و پر هزینه است، به علاوه دارای نقص ها مشکلات مختلفی است، اصلی ترین ایراد این قفل ها این است که حتی اگر کوچکترین تغییری در صدای فرد به وجود بیاید باعث میشود که قفل قادر به تشخیص صدا نشود، مواردی مانند: بیماری ها و  مشکلات گلو باعث میشود که قفل قادر به شناسایی صدا نباشد و یا صداهای مشابه را تشخیص ندهد. 
قفل کارتی

تفاوت قیمت در شهرهای مختلف


از آن جایی که تهران بزرگترین شهر در ایران است، به همین دلیل طبیعی است که قیمت دام در این استان کمی بیشتر از سایر شهر ها باشد، اما پیش از خرید حتما توجه کنید که دامداری مورد نظر زیر نظر اتحادیه و دامداری باشد.
ما در مرکز خرید گوسفند زنده در تهران ایران شیپ لایو با داشتن سال ها تجربه در زمینه فروش و نگهداری گوسفند زنده در تهران و داشتن تاییدیه های مختلف از دامپزشکی و اتحادیه اماده خدمت رسانی به شما هستیم.
 

نکات مهم برای افزایش کارایی یخچال سامسونگ



در این مقاله قصد داریم 5 نکته برای افزایش کاریایی یخچال های سامسونگ را بررسی کنیم. در صورتی که از  یخچال خود به درستی استفاده نمایید، دیگر نیازی به تعمیر یخچال سامسونگ نخواهید داشت علاوه بر این مصرف انرژی دستگاه کاهش خواهد یافت و هزینه های اضافی برق را نیز نخواهید پرداخت.


1-    لاستیک ها و نوار دور یخچال


لاستیک ها و نوار لاستیکی دور درب یخچال را به صورت مداوم بررسی کنید تا از کیپ شدن درب یخچال اطمینان حاصل نمایید، با  قرار دادن یک تکه کاغذ میتوانید از بسته بودن درب یخچال اطمینان پیدا کنید، برای اینکار کاغذ را لای در یخچال قرار دهید در صورتی که کاغذ حرکت کند به این معنی است که باید لاستیک دور درب را تعویض کنید.

خواص آب قلیایی یونیزه چیست؟


 آب قلیایی تفاوت چندانی با آب معمولی ندارد و حتی از نظر ظاهری شبیه به آب معمولی است، اما به این دلیل که آب در شرایط مختلفی ممکن است که اسیدی شود به همین دلیل دانشمندان توصیه میکنند که افراد آبی را استفاده کنند که بیش از 7 درصد قلیایی باشد.
تصفیه آب