دانستنی

دانستنی

دانستنی

دانستنی

اتوماسیون ساختمان


قبلا در مورد سیستم های هوشمند سازی ساختمان صحبت کرده بودیم، در این نوشته نیز قصد داریم ویژگی های دیگر اتوماسیون ساختمان را بررسی کنیم.

اتوماسیون خانه

با استفاده از یک سیستم اتوماسیون شما قادر خواهید بود که تمام تجهیزات ساختمان مانند: وسایل سرمایشی، گرمایشی، چیلر، سونا، استخر، دوربینهای مداربسته، سیستم های اعلام حریق و... را کنترل کرد، و آنها به صورت یک پارچه و متمرکز تحت نظر داشت. حتی میتوان آنها را برنامه ریزی کرد که عملیات های خاصی را در زمان های مشخصی انجام دهند.

با استفاده از یک اتوماسیون ساختمانی میتوان در مصرف انرژی تا حد زیادی صرفه جویی کرد. و از بار مصرف انرژی کاست. 

گازهای موجود در آب و حذف توسط دستگاه تصفیه آب

در آب آشامیدنی مقادیری از گاز ها وجود دارد، این گازها شامل: نیتروژن، اکسیژن و کربن دی اکسید و... هستند.

ترکیب گاز های موجود در اتمسفر در آب آشامیدنی وجود دارند، این گاز ها از تجزیه مواد آلی، باکترها و موجوداتی که در آب وجود دارد.

بسیاری از گازهای مضر در آب های تصفیه شده وجود ندارند، اما در این آب ها ترکیباتی مانند: کلر و ازن یافت میشوند، این گازها را میتوان با استفاده ازدستگاه تصفیه آب از بین برد.

وجود این گازها در آب های آشامیدنی خود را با پدید آوردن حباب ها و ته نشینی رسوبات در آب در خود نشان میدهد.

جداسازی گازها از آب با تصفیه آب با استفاده از فیلترها و انجام میشود، البته برخی از گازها مانند اکسیژن را نمیتوان از آب جدا کرد و جدا سازی آنها از آب میتواند، باعث تبدیل آب آشامیدنی به آب مقطر میشود.

پیشگیری از بیماری های دامی


در مقاله شایع‌ترین بیماری ها در گوسفند زنده در مورد بیماری های گوسفندان صحبت کرده‌ایم، اما همیشه پیشگیری کردن از هر مشکلی بهتر از درمان آن است. این مورد در دام ها هم صدق میکند. و بهتر است با پیشگیری از بیماری های دامی از افزایش تلفات در آنها جلوگیری کنید.


نحوه پیشگیری از بیماری های دام

اولین اصل در پیشگیری از بیماریهای دام حفظ بهداشت است، اما روش های دیگری هم برای پیشگیری از بیماری های دامی موجود دارد.

واکسیناسیون

در صورتی که به دنبال یک روش ارزان قیمت برای پیشگیری از بیماری های دامی هستید. واکسن زدن یکی از بهترین روش هایی است که برای این موضوع وجود دارد. با تزریق واکسن در دام میتوانید از شیوع بیشتر بیماری در دامهایتان جلوگیری کنید. این روش علاوه بر دام ها در بقیه موجودات زنده هم رواج دارد. در نوشته اهمیت واکسناسیون در دام زنده به این مورد پرداخته ایم.

برای خرید گوسفند زنده در تهران با ما تماس بگیرید.